chia pudink s ovocem

S chia pudinkem přestávají platit řeči o tom, že ráno nestíhám snídat. Večer si během chvilky vše promíchám a ráno hned snídám. Ovocem nešetřím a (rostlinná) mléka střídám. Co říkáte?

Semínka chia jsou velmi oblíbená pro svou výživnou hodnotu. Jedná se o drobná semínka šalvěje hispánské, která roste více než 4000 let v některých oblastech Jižní a Střední Ameriky.

Chia semínka mají ohromné hydrofilní vlastnosti. Dokáží navázat tolik vody, že zvětší svůj objem až 12x. Díky nim je tělo zevnitř skvěle hydratováno, což má příznivý vliv na jakoukoliv fyzickou zátěž. U hydrofilních vlastností však pozitiva chia semínek nekončí. Obsahují proteiny, kvalitní sacharidy a také tuky. Jsou zdrojem Omega-3 mastných kyselin, které příznivě působí na kardiovaskulární systém. Chia semínka jsou vydatným zdrojem vlákniny, vápníku a antioxidantů. Pokud hledáte přirozený zdroj železa, zinku, fosforu, magnesia a dalších důležitých živin, jsou pro vás chia semínka jako dělaná.

Hydrofilní vlastnosti chia semínek umožňují vytvořit jemný a lehce stravitelný gel, který v těle významně snižuje hladinu krevního cukru. Právě proto si semínka oblíbili diabetici. Tím, že prodlužují proces přeměny zkonzumovaných cukrů na glukózu, nedojde k náhlému zvýšení krevního cukru a samozřejmě také náhlému snížení krevního cukru. Snížení má za následek vyvolání pocitu hladu. Podle mnoha odborníků mají chia semínka pozitivní vliv i na kardiovaskulární systém.

Chia pudink s ovocem:

3/4 hrnku kokosového mléka (velmi dobré je i mandlové)
1 banán
kapka vanilkového extraktu
2 lžíce chia semínek

ovoce a kokos na ozdobu

Banán vidličkou rozmačkejte a dobře promíchejte s mlékem, vanilkovým extraktem a chia semínky. Nechte přes noc v lednici rozležet a ozdobené ovocem snídejte.

1 porce