nejzelenější salát


Minulé úterý v osum hodin ráno zazvonil zvonek. „Dobrý den, my tady dnes někoho stěhujeme, čtvrté patro. Tak jsme tady!“ Jenom slyším Martina, jak opatrně říká „Dobrý den, nás, ale až příští týden ..“

„No já se zabiju, já jsem to poplet!! Nevadí. Když už jsme tady, můžem se podívat, co budeme brát?“
„Jasně, pojďte dál. .. Ten příští týden tedy platí?“
„Jasná věc, v úterý jsme tu znova.“

A já teď sedím na krabici a doufám, že zítra přijedou ..

– – –

Zelená zelenina chrání tělo před patogenními bakteriemi. Její přidáním do jídelníčku má rozhodující vliv na růst imunitních buněk, které udržují střeva v dobré kondici.

Imunitní buňky se nacházejí ve sliznici trávicího systému a chrání tělo před patogenními bakteriemi. Vědci se domnívají, že tyto buňky hrají důležitou roli v problematice potravinových alergií, zánětlivých onemocnění, obezity a můžou dokonce zabránit vzniku rakoviny tlustého střeva.

Nejzelenější salát:

Recept berte jako základ, sami už přidávejte ostatní zelenou zeleninu – různé druhy salátů, chřest, hrášek, šťovík .. Když chci luxusnější a sytější verzi, zdobím salát zastřeným vejcem a štýrským dýňovým olejem.

1 hlávka listového salátu – pokrájejte na sousta
1 menší brokolice – rozebraná na malé růžičky, košťál oloupaný a nakrájený na malé kousky
velká hrst najemno pokrájené pažitky
1 avokádo – oloupejte a nakrájejte na plátky
plátek fety
velká hrst kešu oříšků nebo pistácií

dresing:

šalotka
olivový olej
bílý vinný ocet
hrubozrnná hořčice
velká hrst pažitky
medvědí česnek
sůl a pepř

Brokolici povařte 2 minuty v horké vodě, slijte a nechte vychladnout. Ve velké míse smíchejte salát, brokolici a pažitku. Vmíchejte dresing (suroviny na dresing rozsekejte v robotu) a lehce promíchejte. Na talíře dejte salát, ozdobte avokádem, fetou a oříšky.

4 porce

2 Comment

  1. Obdivuji vaši fantazii. Je to tak snadné, ale mě by to prostě nenapadlo. Avokádo umím použít jen na quacamole (nebo jak se to píše). Zase další dobrý tip. Díky

    1. Ano ano, myslím, že mi na blogu jde přesně o to – inspirovat snadnými recepty. Ukázat, že když si vyberu kvalitní surovinu, nejraději zeleninu, tak může být úprava úplně jednoduchá a výsledek chutný. Mám radost, jestli se mi to daří! Děkuju, z